2013. augusztus 9., péntek

Két nap és hazajön a család. Két hét telt el mióta elmentek. Három hét és repülünk haza.
Az utolsó napokban már alig vártuk, hogy elutazzon a család, bár még akkor sem voltunk benne biztosak, hogy egyedül végig tudjuk-e csinálni ezt a 18 napot zökkenőmenetesen. A saját nyaralásunk szervezése miatt sokat éjszakáztunk, idegeskedtünk.
Múlt vasárnap jöttünk haza Bathból, ha bele gondolok már az is négy napja volt. Remek kis nyaralás volt a nyaralásban, ahogy mi emlegetjük, hiszen egész nyáron nyaralunk! Bath magával ragadó, otthonos hangulatú város. A szállásunk a hegytetőn volt, a legrövidebb út egy mezőn vezetett keresztül, ahonnan lélegzetelállító volt a városra a kilátás. Első éjszaka kimentünk csillagot nézni. Kicsit tartottam ugyan a vaddisznóktól, hátha jönnek, de nem jöttek...szerencsére nyugodtan fekhettünk egy padon. Ha oldalra fordítottam a fejemet egyszerre láttam az eget és a város fényeit.
Bristolban is voltunk. Bristol egy nagy város, Londonhoz képest tágasnak és levegősnek tűnt. Ebédeltünk a kikötőben, felmásztunk egy kilátó toronyba és megnéztük a híres függőhidat. A függőhíd alatt találkoztunk egy biciklissel, aki egy ideg Magyarországon dolgozott, ezért tudott pár szót magyarul. A napi magyar különben a nyaraláson is megvolt. Magyar pénztáros a bathi moziban, és másnap egy erdélyi magyar férfi a buszon útban Cheddar felé. Cheddar és Wells két kis vidéki város - zöld lankák, legelő birkák övezik a régi angol házakat, úgy, ahogyan azt kell. Wellsben megnéztük a katedrálist és ittunk egy finom kávét egy kedves kis helyen. Vidéken sokkal kedvesebbek a boltosok és úgy általában az emberek is, kedvesek a boltosok, a busz sofőrök, a pincérek- mindig volt hozzánk egy két kedves szavuk, és nem csak, mert az illem úgy kívánta.
Cheddarban hegyet is másztunk! És természetesen ettünk a sajtból. Ott ettem életem legfinomabb fagyiját is, egy kis út melletti büfében.

Ma Stonehengebe mentünk el. Lenyűgöző volt, sokkal több mint néhány öreg (mellesleg közel 5000 éves) kő! Kaptunk szépen egy audio guidot, amivel szép lassan körüljártuk ezt a legendás építményt. Minden szögből felfedeztem valami újat, valami szépet. Az audio guide is sokat számított, jól fel volt építve a meghallgatandó szöveg. A segítségével képzeletben visszarepültünk az időben. Teljesen átragadt rám a hely hangulata. Feltöltődtem és kipihentem magamat.

Készen állok az utolsó hajrára!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése